Communiceren: we doen het allemaal. We denken dat we goed communiceren, maar vaak komt de boodschap tijdens een gesprek niet helemaal over zoals we bedoeld hadden. Tal van oorzaken zijn hiervoor te noemen, denk maar aan het moment waarop een gesprek plaatsvindt, de omgeving of andere storende elementen die hier invloed op kunnen hebben. Het kan ook voor een deel te wijten zijn aan verkeerde aannames of het simpelweg moeilijk vinden om een boodschap over te brengen. Hierbij kan onzekerheid een rol spelen, of het niet goed kunnen inschatten van het type persoon met wie je moet communiceren.
Vaak hebben we te maken met verschillende soorten klanten. De ene klant wil alleen de grote lijnen, de andere juist alle details. De ene is heel doortastend en snel in handelen terwijl de andere het nodig vindt om alle medewerkers te informeren en uitgaat van alles samen doen. In deze training zal aandacht besteed worden aan verschillende communicatieprofielen en hoe ermee om te gaan op basis van het DISC-model. Bovendien zal er ruim aandacht besteed worden aan het rapporteren van werkrapporten en adviezen.
Je leert niet alleen belangrijke begrippen kennen, maar oefent ook op het brengen van moeilijke boodschappen, het geven van feedback en het communiceren met klanten in het kader van IPM, aan de hand van realistische cases. Na het volgen van deze nascholing zullen de cursisten beter gesprekken kunnen voeren met de juiste personen, op het juiste niveau in het belang van het bedrijf, dienst of product.