Voedselproducerende bedrijven moeten voldoen aan bepaalde voedselveiligheidsnormen. Ze zijn verplicht om een goed plaagdierbeheersingsplan te hebben en deze ook op te volgen. De gevolgen van slecht plaagdiermanagement zijn van invloed op de reputatie van dergelijke bedrijven en op hun winstcijfers. Zo kunnen ernstige besmettingen zoals bv. Salmonella en diverse andere virussen door plaagdieren worden overgedragen of kunnen goederen besmet raken door uitwerpselen…
Voor de klant is de plaagdierbeheerser een dienstverlener aan wie een belangrijke maar tijdrovende activiteit wordt uitbesteed. De klant wil maximaal ontzorgd worden en het vertrouwen hebben dat de opdracht in goede handen is. Een goed beheersingsplan maken is de taak van de plaagdierbeheerser in samenwerking met de klant. Dit vraagt kennis maar ook goede communicatie van de plaagdierbeheerser.
Tijdens deze nascholingsdag wordt aan de hand van een actief lesprogramma dieper ingegaan op de meest voorkomende eisen voor plaagdierbeheersing uit enkele belangrijke voedselveiligheidsnormen – kennis die van zeer groot belang is wanneer je een servicecontract afsluit met een voedselverwerkend bedrijf. Daarnaast ligt de nadruk op doelgerichte communicatie, nazorg en aandacht voor jouw klant. Dat doen we door middel van diverse interactieve voorbeeldcases en stellingen waarbij het uitvoeren van een gerichte inspectie, het verzorgen van advies en een uitvoerige rapportage naar jouw klant aan bod komen.